Sunday, June 21, 2009

buku oh buku

meyentuh hati, meruntun jiwa..kisah seorang gadis yang mencabar potensi diri dalam kemelut kemiskinan dan kepayahan..
Dari Beirut ke Jurusalem-kisah benar seorang doktor non- muslim yang berhempas pulas menyelamatkan mangsa penyembelihan shabra dan shatila 1982. rawatan dalam kekalutan peperangan tanpa peralatan dan keperluan yang mencukupi.ketika kehabisan ubat bius untuk merawat seorang remaja yang cedera di tembak dr swee berkata "saya minta maaf, ia pasti agak menyakitkan" dalam senyum pemuda itu menjawab "doktor, anda lupa saya orang palestin". tergamam, dr swee sedar kesakitan dan kepayahan adalah perkara biasa bagi setiap orang Palestin..

tunggu teduh dulu- kisah hidup salsabila fahim.."ORANG TAK BOLEH PANDANG KITA LEMAH, KITA PEREMPUAN ISLAM YANG ADA KEKUATAN DAN MARUAH"
menhkayakan ilmu tentang kekuatan spiritual..

2 comments:

NOR NAJWA MOHAMED said...

hehe k.ja buku..nati deh ore ata

WanitaMustanir said...

Salam, cik hajar zainal..

Erm, saya nak tanya pasal buku Dari Beiryt ke Jurussalem. Bolehkah saya meminjamnya?

Atau

sudikah awak menceritakan serba sedikit tentang buku tersebut? Maksud saya, kisahnya yang lebih detail..

Thank you..