Wednesday, July 2, 2008

reminder from everyone

Bismillahirrahmanirrahihim
Alhamdulillah, sudah 5 hari berada di taman ilmu dan budi university islam antarabangsa Malaysia kampus kuantan.petang semalam begitu menenangkan dan mendamaikan hati saya. Bertemu dengan semua teman- teman seangkatan darul quran dan mendengar tazkirah dari mereka ‘mencairkan karat- karat’ yang memenuhi ruangan hati.
A simple reminder from everyone..jaga quran insya ALLAH pelajaran kita terjaga. Keep on iadah. Do it constantly. Cari masa, ambik masa dan buat dengan sesungguh hati.
Nija pesan: buat amalan baik walaupun kecik tapi kena constant.contohnya mulakan sesuatu dengan bismillah.apa yang kita amalkan masa muda insya ALLAH akan kekal sampai tua.
Nade pesan: act less think more, think less feel more, feel lest trust more. Keep on believing my friend and our friendship although we may apart due to variety of courses but our heart remain one.
Wardah kata: buat stadi tu satu benda yang sangat menyeronokkan. Baca buku pelajaran macam baca novel.
Seseungguhnya mereka itu pemuda-pemuda yang beriman kepada tuhan mereka dan kami tambahkan kepada mereka petunjuk. (al-kahfi)
Ya ALLAH, berilah aku ilham untuk mensyukuri nikmat yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada kedua ibu bapaku,dan jadikan aku beramal dengan amalan soleh yang Engkau redhai. Dan masukkan aku dengan rahmatMU dalam golongan hambaMU yang soleh.

1 comment:

yattt said...

a'kum...btul kalu your friend cakap buat studi tu menyeronokkan..n satu gi..blajar sebab nak tau..bukan sebab nak lulus je..i'm not so good but i survive..hati yang suci dan murni..insya-Allah kita diberkati dan jangan ada hasad dengki..wassalam..